vadmalacka: 2007.03.23 13:13:32 |
Sziasztok! Van Valaki, aki elmélyedt ezek lelkivilágában? Köszönöm.
|
Aladár: 2007.03.23 13:24:48 |
Szia! Engem is érdekelne a téma. Szerteném újrabõröztetni a kormányomat (marea), és légzsákos... Szóval nem merem csak így leszedni, nehogy eltörje az orromat. Üdv.:Aladár
|
vadmalacka: 2007.03.23 13:38:04 |
Hy! Maga az elektrónika a kézifékkarnál van, általában. pl. a mareában az inditási infók egy 68hc moci prociban vannak. Ha durran a légzsák ezt kell alaphelyzetbe tenni, hogy ujra tudjon durranni, és ne jelezzen a chekcontrol. Egy ilyen elektronika, had ne mondjam mennyi.
|
Aladár: 2007.03.23 13:58:08 |
Tehát ahhoz, hogy levegyem a kormányt, ki kell kapcsolnom az elektronikában ezt a funkciót, különben vehetek másik két bontott légzsákot. Jól mondom, vagy elég, ha a reléjét kihúzom addig?
|
vadmalacka: 2007.03.23 14:22:00 |
Szia! Ahhoz hogy levedd a kormányt szét kell huzni a légzsák csatiját. Semmi nem lesz, csak valszeg, ha visszadugod, a check-en kigyullad a hiba lámpa. Ja és lehetõleg akku le.
|
bandita: 2007.03.23 14:34:22 |
Helló! Barátnõmék Citroen Xsarajában / régebbi xsara/ világit a légzsák hiba lámpa, az autót fejrerakták 3 éve de a lufik nem durrantak benne, viszont azóta ez a helyzet. Mi lehet szerinted vele, müködnek a légzsákjai? köszi üdv a
|
vadmalacka: 2007.03.23 14:44:14 |
Hy! Na ez az. A xarákban 93c66-ban van a dump, egyesekben 95080-ban. Ezeket kéne alaphelyzetbe billenteni. Ehhez kéne a tudomány hogy melyik HEXát hogyan kell átírni ??????
|
Balázs: 2007.03.23 15:03:39 |
Hali Vadmalacka! Tudnál nekem vmi infót küldeni ezekrõl ha van neked?? Természetesen privátba! Balázs
|
zbéla: 2007.03.23 15:23:31 |
2002-es Xsara Picasso-hoz kapásból tudnék küldeni jó tartalmat, kinyíltét is, így akár össze is volna vethetõ a kettõ...
|
vadmalacka: 2007.03.23 15:31:04 |
Hy! Elküldenéd õket? KÖszi!
|
Busi Ferenc: 2007.03.23 15:47:06 |
Hali! Klímázáskor sokfélét leszedtem.A legfontosabb:áramtalanítani az autót!!!Akksi le!Még ilyenkor vagy fél percig robbanás veszélyes.Ez azért, ha ütközéskor akku sérül elõször, még belsõ kapacitás tudja indítani.Kormány burkolat le.Utána a kormány alatt 2db kb8mm lyuk.Itt van hátulról felfogatva a lufi.Ez imbus vagy / általában/ torx fejû csavar.30-as TORX.Ezeket kiszed.Valószínû csavart nem tudod kihúzni.Ezután óvatosan felemeljük a kormányról és óvatosan széthúzzuk az alatta lévõ csatlakozót.Ezután levehetjük a kormányról.A kormány csavar mostmár oldható.Jelöljük össze a rúdjával!Nagyon vigyázzunk a kormánykerék alatt található kis kerek dobozkára! Ebben van az airbag vezetéke felcsévélve.Ez általában a kormánnyal együtt jön le.Mielõtt levesszük, húzzuk szét a csatlakozóját kb.10-20cm-re a kormányoszlop mellett.Narancs vagy sárga színû.A dobozkát szigetelõ szalaggal rögzítsük a kormánykerékhez, hogy ne tudjon elfordulni.Semmi esetre ne tegyük vissza az akkut ilyen helyzetben és ne kerüljön gyújtásra!Nem lesz baj csak hibakód keletkezik , amit csak szerviz tud törölni kb8eFt. Hirtelen ennyi. Üdv:Busi
|
zbéla: 2007.03.23 16:06:26 |
Szia! Elküldtem. Bele is néztem, jópár különbség van a kettõ között.
|
vadmalacka: 2007.03.23 16:09:20 |
Köszi!
|
Aladár: 2007.03.23 16:11:55 |
Tehát nem annyira gáz! Köszi az infókat. Akkor nem tudok kocsikázni másmilyen kormánnyal :( Kénytelen vagyok megvárni míg elkészül.
|
pgimv: 2007.03.23 23:24:28 |
A légzsákot indító inflátor nem más mint egy izzószál. Ezek ellenállása kb 1.6- 2.0 omh. Gyújtás ráadásakor gyakorlatilag ezt az ohmos ellenálláson folyó áramot figyeli a vezérlõ elektronika. Én ideiglenesen 1.8 ohmos ellenállást teszek a csatlakozóba. Eddig mindig bevált,úgy érzékeli az elektronika mintha légzsák lenne rajta és nem írbe az eepromba hibakódot.Ez a módszer jó a patronos övekhez is.
|
Szám Attila: 2007.03.24 14:05:25 |
Mivel senki nem vetette fel a dolgot, ezért ideírom : Biztonsági okból az egyszer már indított légzsák indító minden esetben cserélendõ!!!
|
kaszi28: 2007.03.25 12:23:02 |
Sziasztok! A gyújtók ellenállását figyeli a légzsák vezérlõ, ezért a P.Guszáv által írt megoldás szereléskor jó ideiglenesen. Ellenkezõ esetben lecsatlakoztatott légzsáknál, vagy övfeszítõnél gyújtás ráadásakor hibatárbejegyzés keletkezik, amit a légzsákvezérlõ egy eepromban tárol, és kigyullad a mûszerfalon a hibajelzõ lámpa. A hibatárbejegyzés szervízmûszerrel törölhetõ. Fontos, hogy bármilyen Airbag rendszeren végzett javítás esetén az akkut le kell csatlakoztatni! Megerõsíteném Attila írását és kiegészíteném: A légzsákvezérlõ, az eepromjában eltárol a légzsák, vagy övfeszítõ beindításával járó ütközéseknél egy csomú paramétert (fekete doboz funkció). Ezzel párhuzamosan a hibatárolójában elhelyez egy hibabejegyzést, ami még szervízmûszerrel sem törölhetõ, éppen azért, hogy az ilyen légzsákvezérlõ mindenképpen cserélve legyen. Ennek ellenére a piacon kapható olyan cucc, amivel lehet ezt is törölni és ezáltal újra felhasználhatóvá válik a vezérlõ. Ez azonban elég veszélyes ugyanis a vezérlõkban mikromechanikai elven mûködõ gyorsulásérzékelõk vannak, amelyek az ütközés erejétõl függõen szintén sérülhetnek. Sõt a régebbi vezérlõknél még mechanikus érzékelõk is voltak, igaz ez csak a redundancia miatt. Vannak olyan vezérlõk amelyeknél oldalütközés esetén a vezérlõ max. 3* újrafelhasználható marad. Ekkor is keletkezik hibatárbejegyzés, de az szervízmûszerrel törölhetõ. Ekkor is eltárolódnak a Chrashdaten-ek, sõt a régiek nem íródnak felül, hanem azok is benne maradnak az eepromban. Ebbõl látszik, hogy az eepromtartalom eléggé különbözik egy ugyanolyan típusú, felszereltségû autó nál ütközés elõtt és után. A vezérlõk ráadásul kódolhatók különbözõ felszereltségre, övfeszítõ elöl, hátul, kikapcsolható utasoldali légzsák, överõhatároló, stb. Üdv! Kaszi
|
gabor22: 2009.02.19 16:05:27 |
Egy renault clio II rol van szo 1.5dci motorral.Oldalrol volt utve az auto es kinyilt az oldal legzsak az kihejetesitettem egy 2 ohm os ellenalasal,az ovfeszitot is kihejetesitettem egy ugyanijen eellenalasal ,de meg mindig nem alszik ki a lampa vagyis kozben felgyul mivel kellene kihejetesitenem meg van valami nyomaserzekelo es azt gondolom az okozza hogy kozben kigyul a lampa majd magatol elalszik
|
Fenyvesi Gábor: 2009.07.04 15:15:07 |
Hello,szépnapot! Tud valaki segiteni nekem.? A problémám a következõ. Van egy tavriánk.Augusztus 4ig ki akarjuk használni,a tulaj meghalt és egy örökség. A problémánk a következõ.A ventillátort tekeri inditáskort,de nem indul be a motor.Viszont a müszer falon vissza jelzés kulcs elforditáskor,se olajnyomás jelzés se semmi féle jelzés.semmi.Csak az elakadás jezõ müködik illetve a rádió.Ha tud valaki segiteni igy jo lenne.Már nem igazán akarunk rá költeni a kocsira.Ha tudjuk akkor csánld magad mozgalom.Meg ráadássul van más örökös is.Igy nincs értelme megcsináltatni,ha aug4 lejár a kötelezö is. Várom minden segitséget. Köszönjük. Tisztelettel FGabor.
|
Fenyvesi Gábor: 2009.07.04 15:15:24 |
Hello,szépnapot! Tud valaki segiteni nekem.? A problémám a következõ. Van egy tavriánk.Augusztus 4ig ki akarjuk használni,a tulaj meghalt és egy örökség. A problémánk a következõ.A ventillátort tekeri inditáskort,de nem indul be a motor.Viszont a müszer falon vissza jelzés kulcs elforditáskor,se olajnyomás jelzés se semmi féle jelzés.semmi.Csak az elakadás jezõ müködik illetve a rádió.Ha tud valaki segiteni igy jo lenne.Már nem igazán akarunk rá költeni a kocsira.Ha tudjuk akkor csánld magad mozgalom.Meg ráadássul van más örökös is.Igy nincs értelme megcsináltatni,ha aug4 lejár a kötelezö is. Várom minden segitséget. Köszönjük. Tisztelettel FGabor.
|
Fenyvesi Gábor: 2009.07.04 15:15:32 |
Hello,szépnapot! Tud valaki segiteni nekem.? A problémám a következõ. Van egy tavriánk.Augusztus 4ig ki akarjuk használni,a tulaj meghalt és egy örökség. A problémánk a következõ.A ventillátort tekeri inditáskort,de nem indul be a motor.Viszont a müszer falon vissza jelzés kulcs elforditáskor,se olajnyomás jelzés se semmi féle jelzés.semmi.Csak az elakadás jezõ müködik illetve a rádió.Ha tud valaki segiteni igy jo lenne.Már nem igazán akarunk rá költeni a kocsira.Ha tudjuk akkor csánld magad mozgalom.Meg ráadássul van más örökös is.Igy nincs értelme megcsináltatni,ha aug4 lejár a kötelezö is. Várom minden segitséget. Köszönjük. Tisztelettel FGabor.
|
Fenyvesi Gábor: 2009.07.04 15:15:32 |
Hello,szépnapot! Tud valaki segiteni nekem.? A problémám a következõ. Van egy tavriánk.Augusztus 4ig ki akarjuk használni,a tulaj meghalt és egy örökség. A problémánk a következõ.A ventillátort tekeri inditáskort,de nem indul be a motor.Viszont a müszer falon vissza jelzés kulcs elforditáskor,se olajnyomás jelzés se semmi féle jelzés.semmi.Csak az elakadás jezõ müködik illetve a rádió.Ha tud valaki segiteni igy jo lenne.Már nem igazán akarunk rá költeni a kocsira.Ha tudjuk akkor csánld magad mozgalom.Meg ráadássul van más örökös is.Igy nincs értelme megcsináltatni,ha aug4 lejár a kötelezö is. Várom minden segitséget. Köszönjük. Tisztelettel FGabor.
|
mészáros zoltán: 2010.11.24 11:29:38 |
BMW e 39 duplaindítós légzsákvezérlõ komputer reteszelése esetén mi a teendõ? Lehet vele valamit kezdeni, vagy csere szükséges? Köszi
|
Ehhez a témához már több mint 30 napja nem érkezett hozzászólás, így lezárásra került.
|
Belépés