Az eddig feltett összes kérdés címében vagy tartalmában kereshetsz:
*a kereső nem keres a válaszokban, további hozzászólásokban. Erre jelenleg a címlapon lévő Google kereső használható
|
Vigh Tibor: 2013.07.15 21:13:40 |
[LINK]
|
Vértes Imre: 2013.07.15 22:13:09 |
Hali! Mielõtt elszörnyülködnék... 1. Részemrõl nem nagyon hiszem, hogy amatõrök dolgoznának a márkaszervizben. Egyébként is a cikk írója alaposan megsértette az újságírói etikának azt a pontját, miszerint: 2. Hallgattassék meg a másik fél is! Mondjuk az a szerelõ aki kint volt. Mert: 3. Szakember azt egészen biztosan nem mondta, hogy "mosógépe(m) menetzárlatos". A kiszállás és hibamegállapítás díját meg bármilyen ürüggyel visszakérni? Na ne! Szóval valami itt nem kerek! _ Udv.: Vértes Imre
|
Dagobert bácsi: 2013.07.15 23:17:50 |
Üdv! Nincs olyan hét szinte,hogy hasonló sztorikat ne hallanék,ennyi ember nem hazudik. Én elhiszem,és sajnos nem csak a márkaszervizek,hanem sok szélhámos szaki is ezt csinálja.TISZTELET A KIVÉTELNEK!!! Ma pl. hoztak egy Whirlpool felültöltõs gépet,lengéscsillapítót kellett volna benne cserélni. 30000-ft-ért akarták vállalni. Elhozták hozzám.Az üstrõl letörték a felfogató fület,amihez csatlakozik az egyik lengéscsillapító,a 2 hónapja beletett szivattyúnak hûlt helye!!! A hölgy azt mondta,hogy õ már nem veszekszik,bebukja,tegyek bele egy újat,de írhatnék még bõven hasonló sztorikat.
|
Kori27: 2013.07.16 02:32:53 |
Sziasztok! Az az igazság, hogy mindkét verzió elképzelhetõ, Mert sajnos ugyanúgy van egy rakás istenbarma az ún. "szerelõk" között is, mint amennyi az ügyfelek között akad. Legalább is én ismerek mindkét közösségbõl sztorikat, és egyik durvább, mint a másik... Például mivel mélyrehatóan érdekel az elektronika, szokásom ismerõsöknek dolgokat javítgatni, na meg magamnak is. A legjobb példa az autóm. 23 éves audi 80-as. Régebben a család használta, hordták szerelõhöz havonta, mert csak nem ment jól. Meguntuk, vettünk új családi autót, azóta én berhelem. Lemállott szigetelõszalagos kötések, húsz méter drótok begyûrve a fedél alá, hasra ütés szerûen cserélt alkatrészek tömkelege (amiket utána visszaraktam, mert több óccsó cseredarab rossz volt, a 23 éves gyári meg jó -.-), csak épp a hibát nem orvosolták. Három napon át csak zsugorcsöveztem, aztán megkerestem a hibát. Én aki nem vagyok se autóvillamosságis, se mechanikus, se semmi, csak lelkes amatõr. Két hõmérõt cseréltem ötezerbõl, és kivettem egy rossz helyre fölöslegesen berakott biztosítékot, ami nem engedte dolgozni a computert. Nem akarom tudni, apámék mennyit költöttek azokra a munkákra, amikkel egy hétig szívtam, hogy rendbe tegyem, de most úgy megy, mintha most jött volna ki a gyárból. Úgyhogy tényleg tisztelet minden szakembernek, aki normális, hozzáértõ munkát végez, és még nem is húzza le az ügyfelet, ugyanis eme ominózus eset után igazán tudom értékelni... Amúgy kétlem, hogy az ügyfél maga találna ki olyat, hogy menetzárlat. Sokkal valószínûbbnek tartom, hogy a márkaszervizes kolléga nem hallott még javítható alkatrészrõl, csak cserélhetõrõl. Üdv! Kori ui: Bocsi az újabb blogbejegyzésért, kicsit hosszú lett :)
|
Vértes Imre: 2013.07.16 10:58:56 |
Na lazuljunk egy cseppet! Egy szóval sem mondtam, hogy nincsenek fuserek a pályán. Sõt állítom, hogy létezésüket az ügyfelek igénytelensége és az occó javításra törekvése tartja fenn. Meg vannak a tisztességtelen lehúzók. Ezek vannak, persze. De részemrõl nem mosnám wgybe a márkaszervizes kollégával, akinek ráadásul reagálni sincs módja. Dagobert Bácsi, te a márkaszervizbõl kaptad ilyen állapotban a gépet? És biztos vagy abban, hogy a hátad mögött rólad nem mesélnek hasonlót? Kori27! Az AUDI nagyonjó eset, de itt is tamáskodnom kell! Ne haragudj, kötve hiszem, hogy egy komputer vezérelt autót minden szakértelem nélkül helyretettél. (Pl. hol az a biztosíték, amelyik akadályozza a vezérlõ egység mûködését?) Egész közelrõl van módomban ismerni ezeket a gépeket. Laptop, CO mérõ, sztroboszkóp nélkül esélyed sincs szakszerû javításra, csak kuruzslásra. Márhogy a 23 évesen nem. Az újakon speciel már mérni sem mernék, okosan nézem, hogy a fiam mit is csinál vele. Na mindegy, velem is elszaladt a ló, bocsánat. De a márkaszerviz reakciójára kíváncsi lennék. Kár, hogy azt sem tudjuk, melyik volt az érintett. V. I.
|
Dagobert bácsi: 2013.07.16 12:20:21 |
Üdv! Ha már meg lettem szólítva:Nem hiszem,hogy rólam hasonlókat mondanának,akkor nem keresnének már megyén kívûlrõl is,nyûgös,más szerelõt(ket) meglátogatott gépekkel.Sem hirdetnem,sem kommendálnom nem kell eladó gépet,de javítást sem.Nem márkaszervízbõl kaptam ez igaz,de kaptam már onnan jött gépet is hiányosan,50-60 000-forintos árajánlattal,ami töredékéért a mai napig is üzemel.Márkaszervíz cserélt már 23 000-ért szivattyút 20 éves gépben. Ha eljönnél egyszer hozzám,ahol találnál több száz gépet egy márkaszervizes(ismert márkáról beszélek,mosógéprõl) szaki telefonszámával felmatricázva,meglepõdnél,ha elõtted szétszedném és együtt belenéznénk,hogy milyen kis hibára is azt mondja,hogy gazdaságtalan a javítása,de ha kérik 30-50 000-ft os árajánlattal megspékelve. Csereakcióból,ezek kerülnek zömmel hozzám,vagy szólnak,hogy menjek már ki hozzá.Kérdezem én az milyen dolog,hogy 10 000-ft ra egyeznek meg az ügyféllel,majd 30 000-lesz belõle? Tán két hetes eset,el is lett zavarva a szaki. 20 000-ft os csapágyazásnál cmb 400-ft os csapágyak a gépben,2 hónapot sem bírt,23 000-ért leporolták az öregeknél a programkapcsolót,mondván kicserélték,végül én tettem bele egy jót,igaz bontottat garival 10-ért. Soroljam? Én sem általánosítottam,Indesit márkaszervizes is pl. Sopronban lehet egy talpig becsületes úriember,két várossal odébb ugyan ezen márkaszervízben meg járhat így az ember. Én a lehetõségét nem zárom ki,mert túl sokan panaszkodnak,és nem zörög a haraszt,ha a szél nem mozgatja... Emlékezz csak vissza,egyszer fel is hívtál,mert te sem voltál elégedett egy szolgáltatással,ill. az összeggel. Tehát az is csak légbõlkapott dolog volt? Miért mondtad volna,csak úgy szórakozásból??
|
Kori27: 2013.07.17 01:20:38 |
Kedves MieleKkt! Az a híres-neves biztosíték ott van az üzemanyagpumpa-relé tetején, és a 4 másodpercre való behelyezése indítja el az öndiagnosztikát. Folyamatos üzem mellett tilos bent hagyni, a következményeit tapasztaltam. A hõmérõ, amit cseréltem a computernek adott jelet, a hibás darab mellett állandóan játszott az alapjárati motorral, még álló motornál is, és eszméletlenül túladagolt. A vákuumcsövek össze-vissza kötözgetésének kijavítását már nem is részletezem. A másik cserélt hõmérõ a mûszerfal mutatóját látja el, de az nem befolyásolja a motort. Most négy darab négyest ad vissza, ha lekérem a hibakódokat (azaz nincs hibakód), és tökéletesen megy (bár egy lambdaszonda-mérés azért ráférne, mert már sokat ment vele, csak nincs szkópom). Nem kell mindenhez laboratóriumi felszereltség, nekem egy multival, és egyes csatik elõre megfontolt lehúzásával végül sikerült megoldanom :D Egyébként annyira azért nem vagyok fogalmatlan, csak nem tanultam elektronikát szakmának. Üdv! Kori
|
Vértes Imre: 2013.07.17 23:14:54 |
Gratulálok, Kori! Csak azt nem értem, hogy ki szervizelte ilyen nyomorékká ezt az autót? Csak nem arról van szó, hogy occó szerelõ occó (utángyártott) alkatrésszel szerelte az élvonalat képviselõ Audit? És ha neked ez ilyen egyszerû rendbe tenni, miért nem azelõtt feküdtél rá, mielõtt lepukkadt és kényszerültetek venni egy újat? És már hû de messze vagyunk a vitaindító márkaszerviztõl! Dagobert Bácsi! Semmi kétségem, hogy a történetek igazak és bizonyára sok kontár van a pályán. Ezért szoktam felhívni a figyelmét minden kedves ügyfelünknek a referencia szerzés fontosságára. Én is tudnék hasonlóakat mesélni. De nem csak kontár szolgáltatók vannak, hanem tisztességtelen, sõt, mondhatom nyugodtan: primitív, hazudós ügyfelek is. Ezeknek ha a lelked kiteszed, akkor is elégedetlenek. Nem hinném, hogy ez felétek másképp lenne! Sokat mesélhetnék ezekrõl is, de ez itt most nem alkalmas topik. Viszont ne igyál gyufát rá, hogy senki nem állít semmi rosszat akár rólad is a hátad megett. Ezért bátorkodom a korábbi állításomat egy kicsit átfogalmazva megerõsíteni: ne törjünk pálcát egyik kolléga (!) feje felett sem, amíg meg nem ismerjük mindkét fél álláspontját. Ezt tettem én is az általad említett esetben azzal a toldalékkal, hogy -tekintve, hogy az én mosógép szerelõi ismeretem nem ütõképes- mint szakembert hívtalak segítségül. Basszus, hogy ez megint milyen hosszú lett! Bocs! V. I.
|
Békési Sándor: 2013.07.18 08:17:45 |
Sziasztok! Egy WITP-102 panelen agyalok. A gép beereszti a vizet, aztán kisebb intenzitással tovább tölt, csúrig. Mindenképp panel hiba, kipróbáltam egy másik gépben is. Aki tud segítsen! Köszi: Sanyi.
|
Vértes Imre: 2013.07.18 11:42:43 |
Szia Sanyi! Dagobert bácsit keresd, vagy indíts új témát! (Az oldalon felül a link.) V. I.
|
Ehhez a témához már több mint 30 napja nem érkezett hozzászólás, így lezárásra került.
|
Belépés
|